Facebook Twitter YouTUBE


Головна  >  Публікації  >  Новини  >  13 Червня 2016, 00:06

Міністерство інформаційної політики представило дослідження громадської думки та засобів комунікації з українцями анексованого Криму

9 червня в ІА «Укрінформ» відбулася презентація дослідження «Вивчення громадської думки українців в анексованому Криму: необхідна підтримка і рекомендовані способи комунікації з Батьківщиною».

У заході взяли участь Перший заступник Міністра інформаційної політики Еміне Джапарова; автор дослідження, експерт з соціальних і бізнес-комунікацій, медіа-тренер, засновник Netocrat Communications, головний редактор Odessa Business News Борис Ходорковський; експерт Українського незалежного центру політичних досліджень, політолог Юлія Тищенко; головний консультант відділу інформаційної безпеки та розвитку інформаційного суспільства Національного інституту стратегічних досліджень Анастасія Боровська.

За словами Першого заступника Міністра інформаційної політики України Еміне Джапарової, будь-які класичні опитування в Криму сьогодні не працюють, адже територія окупована, а люди перебувають у тотальній атмосфері страху.  

«Сьогодні виникла необхідність у пошуку нестандартних підходів проведення соціологічних досліджень та вимірювань настроїв людей для комунікації з Кримом. Комунікація — це не просто інформування, це зворотній зв’язок із Кримом, він сьогодні майже неможливий, що ускладнює роботу із виявлення потреб громадян України в Криму та створення комунікаційної стратегії реінтеграції півострова. Повернення півострова — це не тільки повернення території, це повернення людей. Маємо шукати способи чути їх», — зазначила Еміне Джапарова.

Автор проекту та дослідження, експерт з соціальних та бізнес-комунікацій, Борис Ходорковський наголосив, що в умовах актуального правового та соціального поля Криму запропонована методика є чи не єдиною можливою та такою, що забезпечує ефективний та повністю анонімний підхід до дослідження.

«Досліджувати думку українців в Криму можна лише за умов гарантування повної конфіденційності та анонімності, інакше дослідження не буде репрезентативним. Це стосується всіх досліджень, що були проведені після 2014 року. Особливо відоме GFK, яке проводилось телефонним опитуванням. Наш пілотний проект — тестування нової методології в  обмежених умовах комунікації з Кримом, що складається з таких етапів: інтерв’ю з континентальними українцями, які зберегли зв'язок з кримським населенням, та конфіденційне опитування кримчан через Google Forms», — відзначив Ходорковський.

За його словами, за результатами опитування були отримані дані у відсотковому відношенні щодо ідентифікації кримчан з Україною та їх потреби в комунікації з її материковою частиною. 

Головний консультант відділу інформаційної безпеки та розвитку інформаційного суспільства Національного інституту стратегічних досліджень Анастасія Баровська підкреслила, що дослідження вже було використано при підготовці аналітичних матеріалів Інституту. 

«Органи державної влади працюють значною мірою на відкритих джерелах інформації, тому здійснювані представниками недержавних організацій та наукових установ соціологічні дослідження є важливим внеском для підготовки рішень щодо налагодження зв’язку з громадянами на окупованих територіях», згадала Баровська.

Експерт Українського незалежного центру політичних досліджень Юлія Тищенко вважає, що до класичних методів соціологічних досліджень в Криму потрібно ставитися дуже обережно, адже рівень страху та недовіри на півострові є надзвичайно високім. 

«За таких умов казати про об’єктивні результати неможливо. Тому потрібно запроваджувати інноваційні методи опитувань на підґрунті довіри, безпеки та конфіденційності респондентів», наголосила Тищенко.

Проект із соціологічного дослідження запроваджений в рамках Програми навчання державним комунікаціям Королівського інституту «Public relations».


Перейти до списку публікацій