Facebook Telegram Twitter Instagram YouTUBE


Головна  >  Толока  >  1.8. Доктрина інформаційної безпеки закладає державну систему постійного моніторингу веб-ресурсів. Іншими словами, мова йде про блокування сайтів. В багатьох країнах цим займаються суди. То чи ми тут не маємо справи з питаннями цензури?   >  26/10/2018 09:37:49

Доктрина інформаційної безпеки закладає державну систему постійного моніторингу веб-ресурсів. Іншими словами, мова йде про блокування сайтів. В багатьох країнах цим займаються суди. То чи ми тут не маємо справи з питаннями цензури?

МІП не здійснювало, не здійснює та не планує здійснювати блокування сайтів.

Для того, щоб поставити крапку у цих питаннях та припинити спекуляції щодо цього пункту Доктрини інформаційної безпеки України, який, власне, і підтверджує, що і в Україні будь-який сайт може закрити лише суд, нижче викладено детальну процедуру цього механізму.

Розділом 6 Доктрини інформаційної безпеки України, затвердженої Указом Президента України від 25 лютого 2017 року № 47/2017, передбачено, що на МІП мають бути покладені в установленому порядку організація та забезпечення моніторингу засобів масової інформації та загальнодоступних ресурсів вітчизняного сегмента мережі Інтернет з метою виявлення інформації, поширення якої заборонено в Україні.

На виконання вищезазначеного положення, наказом МІП від 07.03.2017 № 23 було утворено Робочу групу з моніторингу та виявлення інформації, поширення якої заборонено в Україні. Метою цієї робочої групи було опрацювання інтернет-ресурсів на предмет наявності інформації, поширення якої має ознаки такої, що може порушувати чинне законодавство України.

За результатом виконання зазначеного наказу Робоча група формує перелік інтернет-ресурсів, які містять інформацію, що має ознаки такої, що може порушувати чинне законодавство України (далі – Перелік). 

Зазначений перелік передається на розгляд та обговорення Експертній раді при МІП, до складу якої входять народні депутати України, науковці, журналісти та медіаексперти. 

Експертна рада розглядає надані пропозиції і дає свій висновок щодо поширюваної на цих сайтах інформації.

У разі, якщо, на думку Експертної ради, інформація, що розміщується на систематичній основі на інтернет-ресурсах, має ознаки такої, що порушує чинне законодавство України, експерти можуть рекомендувати МІП передати цю інформацію на розгляд компетентних органів, уповноважених на реагування у разі порушення чинного законодавства.

Зазначені правоохоронні органи, наприклад СБУ, в свою чергу, здійснюють реагування в межах чинного законодавства, зокрема кримінального процесу. Що, в свою чергу, передбачає розгляд справи судовими інстанціями. 

МІП самостійно не вживає жодних заходів до таких сайтів, адже не уповноважений на це.

Таким чином, будь-яке реагування на діяльність таких сайтів може бути лише після детального розслідування та виключно за рішенням суду.